رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی یکی از موارد لازم و ضروری برای ثبت نام دانش‌آموزان در پایه اول ابتدایی است و در این راستا ۱۲۰ پایگاه فعال سنجش سلامت جسمانی در خراسان رضوی فعال است.

فعالیت ۱۲۰ پایگاه فعال سنجش سلامت جسمانی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، جواد روحانی ، اظهار داشت: سازمان استثنایی کشور امسال در برنامه تحول سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی یک و دو تغییراتی اعمال کرده و امسال زودتر و در سال تحصیلی آغاز شده است.

وی ادامه داد: بازه زمانی برنامه سنجش که قبلا در تابستان از تیرماه تا اوایل مهرماه بود تغییر کرده و هم اکنون در طول سال تحصیلی خواهد بود.

روحانی عنوان کرد: اولین پایگاه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در استان در دی‌ماه شروع به‌کار کرده است و هم اکنون نیز تعدادی از پایگاه‌ها جهت سنجش سلامتی جسمانی نوآموزان فعال است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت: برنامه تحولی سنجش در سال تحصیلی 1401-1402 برای نوآموزانی که قرار است در مهرماه سال 1402 وارد کلاس اول شوند، بوده و از دی‌ماه فعالیت خود را شروع کرده است.

وی بیان کرد: پایگاه‌های فعال در جهت نوبت‌گیری از فروردین‌ماه 1402 در سایت my.medui.ir قابل انتخاب است و والدین باید نسبت به احراز هویت دانش‌آموز، ثبت نام و یک سری اطلاعات خواسته شده اقدام کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: در سال‌های قبل خانواده‌ها با مراجعه به مدرسه و نوبت‌گیری از طریق مدیر مدرسه سنجش را انجام می‌دادند، ولی امسال در برنامه تحولی سنجش جدید، خود خانواده نوبت‌گیری را طبق سایت انجام می‌دهند.

روحانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 120 پایگاه در استان خراسان رضوی فعال است که 25 پایگاه در نوبت صبح در مشهد فعال است و در صورت لزوم در بعد از ظهر هم یک سری پایگاه پیش‌بینی شده و در مجموع حدود 45 پایگاه فعال‌سازی شده‌اند.

وی در پایان گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی یکی از موارد لازم و ضروری برای ثبت نام دانش‌آموزان در پایه اول است که امیدواریم والدین گرامی جهت هر چه سریع‌تر نوبت‌گیری و اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.